پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112109
مرغ مازاد واحدهاي مرغداري چهارمحال و بختياري ذخيره سازي شد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1007

به گزارش پايگاه خبري پيرغار به نقل از خبرگزاري مهر: عليرضا جيلان اظهار داشت: مرغ مازاد توليدي استان خريداري و در کشتارگاه صنعتي استان به صورت منجمد ذخيره سازي شده است.

وي با اشاره به کاهش و سير نزولي نرخ مرغ در استان افزود: اين مقدار مرغ به ضرورت نياز بازار و در آستانه ماه محرم وارد بازاراستان مي شود.

وي همچنين از ذخيره سازي نهاده هاي دامي در استان خبرداد و گفت: با توجه به فراواني نهاده هاي دامي، مازاد آن براي مواقع ضروري ذخيره شده است.  

تشديدطرح نظارتي مهر در شهرستان لردگان

در آستانه بازگشايي مدارس طرح نظارتي مهر در شهرستان لردگان تشديد شد.

رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت لردگان گفت: ‌در اين طرح بازرسان با جديت بر روند خدمات رساني اصناف در حوزه  لوازم التحرير، کيف و کفش و پوشاک نظارت و با متخلفان صنفي برخورد مي کنند.

محمد رضا نجفي بهزادي با بيان اين در شش ماه گذشته تعداد پنج هزار و 135 واحد صنفي توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت بازرسي شده که از اين تعداد 368 واحد متخلف شناسايي و به تعزيرات حکومتي معرفي شد.

وي  گفت: بازرسان اين اداره در دو شيفت آماده رسيدگي به گزارشات مردمي در خصوص  تخلفات صنفي هستند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت از مردم شهرستان لردگان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را با تلفن 124 گزارش کنند.

استقبال تاجران کويتي براي سرمايه گذاري صنعتي در چهارمحال و بختياري

تاجران کويتي براي سرمايه گذاري صنعتي در چهارمحال و بختياري از روند فعاليت هاي صنعتي و کارخانجات اين استان بازديد کردند.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري گفت: اين تجار پس از آشنايي باتوانمندي هاي صنعتي اين استان در مرحله نخست براي سرمايه گذاري در چهارمحال و بختياري ابراز علاقه کردند.

رحمان کرمي با اشاره به بي تاثير بودن تحريم هاي اخير بر صنايع و رشد اقتصادي اين استان، گفت: سرمايه گذاران کويتي در مراحل آتي با بررسي اقتصادي  وضعيت استان و پتانسيل هاي موجود طرح توجيهي براي فعاليت هاي اقتصادي مشترک ايران و کويت را ارائه مي دهند.

وي جذب سرمايه و سرمايه گذاري را  راهکاري براي تسريع حرکت اقتصادي ،توسعه و ايجاد اشتغال پايدار در استان دانست و گفت: حضور سرمايه گذاران خارجي در بخشهاي مختلف اقتصادي موجب شناسايي نقاط مرجع تاثيرگذار در انتخاب استراتژيهاي ورود به بازارهاي جهاني است.

توليد ??درصد از ماهي هاي سردآبي کشور در استان چهار محال و بختياري

مدير شيلات سازمان جهاد کشاورزي استان چهارمحال و بختياري از توليد ??درصد ماهي سردآبي کل کشور در استان چهارمحال و بختياري خبر داد.
 
اسماعيل پيرعلي گفت: استان چهار محال و بختياري با ??? مزرعه پرورش ماهي و مساحت مفيد ??? هزار و ??? متر مربع و برداشت حدودا ??هزار و ??? تن ماهي در سال بيشترين توليد ماهي را در دهه ي اخير به خود اختصاص داده است.
 
وي بيان کرد: شيلات استان در هفت شهرستان که به ترتيب در کيار با تعداد ?? مزرعه، اردل??، لردگان ??،کوهرنگ??  ،شهرکرد ??، بروجن ?? و فارسان با ?? مزرعه زمينه اشتغال را به صورت مستقيم و غير مستقيم براي شش هزار و ??? نفر در استان به وجود آورده است.
 
پير علي با بيان اينکه ?? درصد از توليد ماهي هاي سرد آبي کشور در استان ما توليد مي شود، افزود :ميزان توليد ماهي بستگي به ظرفيت مزارع و ميزان دبي آب دارد که در استان ما شهرستان اردل با چهارهزار و ???تن ماهي بيشترين توليد را از آن خود کرده است.
 
مدير شيلات سازمان جهاد کشاورزي استان چهارمحال و بختياري سرانه مصرف ماهي را در استان به ازاي هر نفر هفت کيلو گرم دانست و اظهار داشت:?? درصد از کل ماهي هاي استان فقط به استان تهران صادر مي شود و علاوه بر آن به استان هاي اصفهان، تبريز، يزد و مشهد نيز صادرات ماهي سردآبي داريم.
 
پير علي گفت: پنج درصد از توليد ماهي را به صورت استوک شده در تنها کارخانه ي عمل آوري استان در وردنجان به کشورهاي عراق و عربستان صادر مي شود.
 
آغاز برداشت محصول کلم و پياز بذري در شهرستان کيار
 
مدير جهاد کشاورزي شهرستان کيار از آغاز برداشت کلم و پياز بذري در سطح 13 هکتار در اراضي اين شهرستان خبر داد.
 
رستم ولي پور گفت: پنج هکتار از اراضي دزک و شلمزار از توابع شهرستان کيار کشت کلم پيچ و سه هکتار از اراضي اين مناطق را کشت گل کلم و همچنين  پنج هکتار از اراضي دزک را نيز کشت پياز بذري به خود اختصاص داده است.
 
وي با اشاره به اينکه در سال جاري سطح زير کشت کلم 9 هکتار نسبت به سال قبل کاهش يافته است، دلايل اين کاهش را کمبود آب، عدم کشت مکانيزه و رقابت با ساير محصولات کشاورزي از جمله سيب زميني، چغندرقند و ذرت بيان کرد.
 
ولي پورافزود: پياز بذري سال گذشته در سطح يک هکتار براي نخستين بار در شهرستان کيار کشت شد و در سال جاري اين ميزان به پنج هکتار افزايش يافت.
 
وي متوسط توليد کلم را 75 تن در هکتار و متوسط توليد پياز بذري را 200 کيلو در هکتار عنوان کرد.
 
برداشت محصول کلم و پياز بذري تا پايان شهريور ماه ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html